Uppladdning...

Idag laddar jag inför min whole30 som startar imorgon. Jag laddar med en brakmiddag hemma hos pappa, en härlig nötstek, gräddsås, potatis och grönsaker. Vi firar att han hade födelsedag igår...

Maaaaassor med sås =)
Bra att gå in i whole30 med svullomage, haha!
Gjorde en egen 'paleo-chart'...


De första dagarna ser min tänkta meny och träning ut så här...
Lördag 1/3
Frukost: Hallon/banankräm med hackade nötter, kokt ägg, thé och en grön smoothie
Lunch: Omelett och grönsallad
Middag: Lax och brysselkålslåda med vitlök, persilja och citron (rec Under vårt tak)
Snacks/mellis: mandlar
Träning: Styrketräning och löpning
Söndag 2/3
Frukost: Äggröra och bacon, thé och grön smoothie
Lunch: Frittata och fröknäcke med tomat och gurka
Middag: Kyckling och sötpotatisgratäng, grönsallad (rec Under vårt tak)
Snacks/mellis: Paleoglass
Träning: Bodycombat 60 min och Bodybalance 60 min
Måndag 3/3
Frukost: Kokt ägg, fröknäcke med tomat och gurka
Lunch: Rester från kycklinggratängen
Middag: Tomatsoppa
Snacks/mellis: Banan med mandelsmör (osäker på om mandelsmör är ok i whole30, ska kolla upp det) Kokt ägg
Träning: Bodystep 60 min, styrketräning

Den största utmaningen här blir nog egentligen att ha fantasi nog att göra snabblagad, varierad frukost. Jag gillar ju min granola men den är det ju honung i, vilket är en 'gråzon' och inte ok i w30. Fröknäcket blir enligt ett gammalt recept utan mandelmjöl eftersom det tydligen inte heller är 'strikt' som jag trodde :-S
Just nu känns det lite så här...


Visa fler inlägg