När är man frisk nog att träna igen?

Hur ska man veta att man är tillräckligt frisk efter sjukdom, t ex en förkylning, för att börja träna igen?
Det här är ju en högst individuell och personlig fråga.
Jag t ex känner mig ganska snabbt rastlös och irriterad om jag inte får träna. Och går det lång tid så kan jag bli liksom apatisk och då blir det jättesvårt att komma igen.
(Det här ska ju inte alls jämföras med att komma hem efter en längre semester och ha svårt att komma igång, det är en helt annan sak och då är det bara att bita ihop och köra på.)
 
Jag har historiskt sett tränat lite för mycket med sjukdom i kroppen. Och när man är yngre så kanske man klarar det lite lättare, liksom att träna lite bakis.
Men dels har jag väl blivit lite klokare och dels så orkar inte kroppen längre.
Jag har nog dessutom lärt känna mig själv bättre, lärt mig att skilja på 'riktig' sjukdom och bara krämpor =)
 
Men vad ska man tänka på då?
Har man feber eller halsont så är det absolut no-no att träna! (Och då menar jag träna, promenader och vardagsmotion är ju ok)
 
Nu för tiden så ställer jag mig en fråga (den funkar om man bara är seg också).
 
-Kommer jag att må bättre eller sämre efter träningen?
Svarar man ärligt på den så har du det rätta svaret!
 
I går morse frågade jag mig det och 'fick' svaret -Nej! 
Vuxen som jag är så lyssnade jag =)
I morse ställde jag samma fråga och 'fick' ett -Ja!
Vilket jag säkert inte fått om jag tränat igår...
Och efter ett dubbelpass, 45 min Frisk-challenge och 60 min bodybalance, så känns det superbra. Trött, javisst men inte hängig!
 
Moralen i detta inlägg - Lär känna dig själv och din kropp och lyssna på den!
 
Kram
//J
Allmänt, Paleofrukost, Recept Coconut nested eggs

Bästa frukosten 2017?

Imorse gjorde jag äntligen en frukost som jag har sneglat på länge, jag har hittat lite olika varianter av 'Coconut nested eggs' på nätet och fastnade tillslut för detta med en liten modifiering.
 
Det blev supergott och det var superenkelt att göra! Jag kommer definitivt att göra detta fler gånger =)
 
Coconet nested eggs, 2 port
4 ägg
1,5 dl riven kokos
Havssalt
 
Sätt ugnen på 180°
Separera äggvitorna och gulorna (försök att hålla gulorna hela)
Vispa äggvitorna till hårt skum och rör försiktigt ned kokosen
Klicka ut fyra högar på bakplåtspapper och gör en liten grop i mitten.
Placera en gula i varje grop
Grädda i ca 10 min
Ha lite havssalt över äggen och servera direkt!
 
 
 
Jag gjorde fem 'bon' eftersom ett av äggen hade dubbel gula =)
(Tyvärr gick den ena sönder men det blev lika gott för det)
 
Jag har ju haft problem med bloggen, det har varit svårt att komma in på den, men nu ska det vara fixat.
Gå gärna in och kolla om du har missat något av mina inlägg =)
 
Kram
//J

Kontraster...

Tänk att man kan sitta på en båt i Thailand, 32° värme, bada och sola och mindre än ett dygn senare så sitter man på ett tåg och åker genom ett snöigt och kallt Sverige...
 
Vi har haft en underbar semester, vi har tagit det lugnt och njutit av värme och bad. Vi har träffat flera nya vänner och spelat fotboll på stranden.
Och för första gången har vi firat nyår på en sandstrand (och julafton på en ö som hämtad ur sagorna).
Vi var ju som tur var inte i den del av Thailand som drabbats hårt av stormar och regn.
 
På andra sidan den här ön firade vi julaftonen...
 
I väntan på 'grisbilen' vid Wongs strand 'Freedom Beach'...
 
Nyårsafton, Anton och en kompis skickar upp ljuslykta...
 
 
 
Och från allt det här... 
 
... till det här!
Det är taget idag på väg hem från mamma och Calle. Vi hälsade på där, blev bjudna på god mat och lite sent julfirande.
 
Och idag hade vi första visningen på lägenheten, imorgon är den andra, så nu håller vi tummarna för att det ska bli bra =)
 
Kram
//J
 
Visa fler inlägg