När är man frisk nog att träna igen?

Hur ska man veta att man är tillräckligt frisk efter sjukdom, t ex en förkylning, för att börja träna igen?
Det här är ju en högst individuell och personlig fråga.
Jag t ex känner mig ganska snabbt rastlös och irriterad om jag inte får träna. Och går det lång tid så kan jag bli liksom apatisk och då blir det jättesvårt att komma igen.
(Det här ska ju inte alls jämföras med att komma hem efter en längre semester och ha svårt att komma igång, det är en helt annan sak och då är det bara att bita ihop och köra på.)
 
Jag har historiskt sett tränat lite för mycket med sjukdom i kroppen. Och när man är yngre så kanske man klarar det lite lättare, liksom att träna lite bakis.
Men dels har jag väl blivit lite klokare och dels så orkar inte kroppen längre.
Jag har nog dessutom lärt känna mig själv bättre, lärt mig att skilja på 'riktig' sjukdom och bara krämpor =)
 
Men vad ska man tänka på då?
Har man feber eller halsont så är det absolut no-no att träna! (Och då menar jag träna, promenader och vardagsmotion är ju ok)
 
Nu för tiden så ställer jag mig en fråga (den funkar om man bara är seg också).
 
-Kommer jag att må bättre eller sämre efter träningen?
Svarar man ärligt på den så har du det rätta svaret!
 
I går morse frågade jag mig det och 'fick' svaret -Nej! 
Vuxen som jag är så lyssnade jag =)
I morse ställde jag samma fråga och 'fick' ett -Ja!
Vilket jag säkert inte fått om jag tränat igår...
Och efter ett dubbelpass, 45 min Frisk-challenge och 60 min bodybalance, så känns det superbra. Trött, javisst men inte hängig!
 
Moralen i detta inlägg - Lär känna dig själv och din kropp och lyssna på den!
 
Kram
//J