Vilka kontraster =)

Idag var vi ute och kollade till torpet och passade förstås på att gå en tur runt (och på) sjön. Jag börjar att så sakteliga vänja mig vid temperaturen här hemma. Det är ju liiite skillnad mot Thailands 31-32° =)

Vi fikade också förstås men det blev 'ståfika' eftersom vi gjorde rookiemisstaget att glömma sittdynor...

Jag tycker om den här årstiden även om jag redan nu längtar tillbaka till Thailands goa värme (och goda mat!) Sitter och rensar lite bland recept och hittar en hel del thailändska rätter som går att konvertera till paleo. Så det blir en hel del experimenterande i köket i det närmaste =)
Även om det ikväll blir en värmande gulasch!

Lite bilder från semestern (inkl den obligatoriska 'yoga på strand bilden', extra roligt att det var lite vågor, haha!)

Hmm, nackdelen med att semestern äntligen kommit och man njutit av den är att man inte kan se fram emot den mer... Men man kan ju se tillbaka och njuta av minnet av den =)
Och skapa sig nåt nytt att se fram emot. Vi har ju bland annat en bestigning av Kebnekaise att se fram emot, och innan det en förhoppningsvis underbar sommar med resor med campingbilen!
Och en hel del andra planer...

Kram
//J

Tillbakablick på 2018, bildkavalkad.

Vi brukar varje nyårsafton göra en lite tillbakablick på året som gått, för att det är ganska lätta att glömma de mindre sakerna som ändå utgör den största delen av året.
I år satt vi på Freedom Beach så tillbakablicken blev inte nerskriven då, men här kommer den i alla fall. Vi valde att ta den månad för månad =)

Januari: I början av året så utforskade vi Östgötaleden runt torpet. Det blev en hel del vintervandring och mys i stugan.

Februari: Pappa fyllde 70 år och vi firade honom med en fantastisk middag på PappaGrappa i Linköping.

Mars: Vintervandringarna fortsatte och utprovning av lämplig ryggsäck.

April: Första april var första dagen vi tog ut Siri ur vinterförvaringen. Vi åkte till Omberg första resan, den första resan av mååånga. Vi var på Öland och sen på Valborgsmässoafton flög vi till Rom för några trevliga dagar med Sandra och Erik.

Maj: Vi fortsatte med husbilsresorna, bl a till Oslo och Simon där vi stannade flera jättehärliga dagar.

Juni: Mamma gjorde en gråstarrsoperation, jag jobbar ju med optik och vet en del genom det men det var lite annorlunda att få följa med på nära håll. Hon gjorde den i Jönköping så vi stannade till i Gränna, där köpte vi vår espressobryggare och emaljkoppar till husbilen. Midsommardagen påbörjade vi vår resa genom Europa.

Juli: Resan i Europa tog oss genom Tyskland, ner till Italien och Gardasjön. Venedig var också en upplevelse. Efter en vecka i Kroatien så tog vi oss via Zell am See hemåt. Bilden från Gardasjön får representera Europaresan i den här fotokavalkaden.

Augusti: Sommaren var ju extremt varm och solig i år och vi har paddlat jättemycket paddleboard, både på europaresan, på Öland och ute på landet. I vågor och i stilla vatten.

September: Början på hösten var ju också varm och härlig så Martin och jag utnyttjade husbilen när vi skulle åka iväg och jobba, både till Kalmar och Kungsbacka. En hel del löpning blev det eftersom jag inte varit sugen på gymet den här hösten.

Oktober: Vi startade oktober med ett av de lerigaste lopp jag vet, Tjurruset.

November: Martin fick en spahelg utav mig när han fyllde år i oktober så november började med en lyxig helg med romantik och lyx som tema och helgen efter vandrade vi och övernattade på östgötaleden med lägereld och kyla, haha!

December: Här skulle egentligen semester och sol varit det mest minnesvärda men troligtvis kommer vi att minnas pappas sjukhusvistelse mest, även om vi har haft det skönt också.

Bläddrade igenom gamla blogginlägg och tycker att detta från nyåret 16/17 fortfarande är bra =)

Vill helst vara kvar här men nu har nedräkningen börjat, på tisdag går planet hem till vintern igen.